Inari Tee dress in pretty hand drawn batik..

Batik, je bent fan of je bent het niet!
Ik was nooit echt een batik fan. Ik vond ze te kleurrijk, ouderwets en saai. Maar, na een bezoek aan een batik fabriek veranderde ik van gedacht. Ik zag er moderne jurken in, tassen en kussens. Een maand later bestelde ik mijn eerste batik.


Batik, you love it or you hate it!
In the beginning I wasn't a huge fan of batik. I found it too colourful, old fashion and for me, they all looked the same. But, after a visit to a batik factory in Penang, I changed my mind. I began to see dresses, bags, cushions in the batiks and a month later I ordered my first batik fabric. 


Om te batikken wordt de stof eerst gedeeltelijk met was beschilderd. De behandelde delen kunnen geen verf opnemen. Na het verven wordt de was verwijderd. Bij het blokprinten wordt een metalen blok gebruikt die repetitief op de stof wordt gestempeld. 

Batik is a wax-resist dyeing technique used on textile. There is the block print batik, stamping a motif repetively on fabric with molten wax by means of a metal block. 



Bij de handgetekende techniek, wordt ieder lijntje met de hand getekend en geschilderd met als resultaat een exclusief design.

The handdrawn technique is drawn and colored by hand, wich results in exclusive designs. 




Dus, nu ben ik de trotste eigenaar van een exclusief handgetekend stuk batik. Ik naaide mijn derde Inari Tee dress, op dit moment mijn favoriete patroon. 

And so, now I am the proud owner of an exclusive hand drawn batik, that I turned into a dress.
I used the Inari Tee dress for the third time, I just love the fit. 















Mijn stof tijdens het schilderen.

My fabric while painting.



fabric/stof: Handdrawn batik by Gina
pattern/patroon: Inari tee dress




Reacties

  1. oooh waaaaaauw!! wat een prachtig uniek stuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel, heel mooi! En die kleur staat je geweldig goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met opengevallen mond! Wat prachtig zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig!! Dit model staat je heel goed en met zo'n prachtige stof is het helemaal beeldschoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oohh zo mooi! En echt uniek! Hier waarschijnlijk onbetaalbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige stof!! mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wat zo een stuk dan kost??

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Tutorial: knoophaarbandje in vijf stappen

blog tour: Lucy jurk

Eloise jurk in Happy fabrics